Perşembe

Intermittent Fasting Ne İşe Yarar? 1 Haftalık IF Deneyimim - IF 2



Merhabalar.
İF serisinin 2. blogu ile burdayııım. Bugün size instagram hesabımda yaptığım anket sonucunda daha yüksek oy aldığı için  If'in vücutta neleri düzenlemeye yardımcı olduğunu anlatmaya çalışacağım. 1haftadır bende bu programı uyguladığım için kendi tecrübelerimi de ekleyeceğim.



1- Hormonlarınız ve Hücrelerinize Etkileri

HGH - Human Growth Hormon : HGH hormonunun salgılanmasını arttırır. Ki bu hormon da kas kazanmamızı ve yağ yakmamızı kolaylaştıran hormondur.




İnsulin: Sürekli birşeyler yiyip içmediğimiz için kan şekeri dalgalanmaları minimuma iner ve insülin direnci iyileşir.






Hücre yenilenmesi: Vücut sürekli olarak sindirim ile uğraşmadığından protein sentezi ve hücre yenilenmesi için vücut daha hazır olur.








2- Kilo Verme
Daha az yemek yediğimizde, aralıklı oruç tutmak aldığımız kalorilerde otomatik bir azalmaya yol
açabilir. Ek olarak, aralıklı açlık, kilo kaybını kolaylaştırmak için hormon seviyelerini değiştirir. İnsülinin azaltılmasına ve büyüme hormonu düzeylerinin artmasına ek olarak, yağ yakıcı hormon norepinefrin (noradrenalin) salınımını artırır. Hormonlardaki bu değişimler nedeniyle kısa süreli açlık metabolizma hızınızı % 3,6-14 oranında artırabilir. Daha az yemeye ve daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olarak, aralıklı açlık, kalori denkleminin her iki tarafını değiştirerek kilo kaybına neden olur.
Bunların dışında, enflamasyonların önlenmesi, kalp sağlığının gelişmesi, anti-aging gibi yararları da olabilir.


 İLK 1 HAFTALIK IF DENEYİMİM




Benim IF yöntemin 16-8. Yani günün 8 saatinde yiyeceğim yemekleri yiyorum ve 16 saat fastingde kalıyorum.
11:30-19:30 benim yeme aralığım.


İlk olarak benim aynı zamanda ketojenik diyet de uyguladığımı ekleyerek IFin bendeki en belirgin etkisini
-Gece yemelerimi durdurması
-İştah kontrolümü güçlendirmesi
-Yemeğin gün içinde aklımı meşgul eden birşey olmaktan çıkması ve yemek yiyebildiğim kısa aralıkta sağlıklı şeyler seçmemin daha da kolaylaşmasında gördüm diyebilirim.




.
1.Gün: Sabah ilk yemek yediğim saat olan 11:30a kadar ve gece yatmadan önce açlıktan öleceğimi sandım, içten içten feryatlar figanlar. Yeme aralığımda da 4 öğüne yakın yedim.

2.Gün: Sabah aç uyanmadım ama gece acıkmam yine oldu. 3 öğünde günlük besin değerlerimi aldım.

3.Gün: Üçüncü gün tam bir adaptasyon ve sürpriz günü oldu, ne halsizlik ne açlık. 11:30-19:30 arası yalnızca 2 öğünde almam gereken besinleri aldım ve fasting aralığında acayip enerjiktim. 💣


4.gün yalnızca iki öğün yedim ve bugün 8. günüm böyle devam etmeyi düşünüyorum. 
Bu ilk bir haftada en çok hoşuma giden şey, artık yemek yemek, yemeği seçmek, düşünmek ve hazırlamak daha az zamanımı alıyor, hata yapma şansım çok düşüyor. İşleri basitleştiriyor yani👌 Ki bu günlük iş tempomda tam da ihtiyacım olan şeydi.

Herhangi bir bağırsak problemi yaşamadığımı eklemek istiyorum. Malum diyet yapan herkesin kabusudur. 💩
Son olarak benim herhangi bir insülin, tansiyon vs bir sağlık sorunum olmaıdğını ve bu yüzden rahatlıkla bu yöntemi deneyebildiğimi eklemek istiyorum. Siz de bir önceki blogumda bahsettiğim sağlık problemleri var mı yok mu önce onu bir değerlendirmeyi unutmayın.

Deneyimlerimi sizinle paylaşmaya devam edeceğim.
Detaylar ve gün gün IF-Keto serüvenim için instagram hesabımı takip edebilirsiniz! 👄


xo, elly !