Cumartesi

Yer belli, yurt belli, peki ya vize? :/

Evet işyeri belliydi, işverenle mailler havada uçuştu. Bu konuda çok şanslıyım ki işverenim Amy en azından şu an söyleyebilirim ki mükemmel tatlılıkta biri :) Aklıma takılan herşeyi ona maille birebir soruduğum için benim için herşey çok kolay oluyor. Hiç bir soru işaretim yok.İŞVERENLE İRTİBATI ERKEN BAŞLATMAYI TAVSİYE EDERİM ! Neyse iş sözleşmesi yapılmış, resmen "alan memnun satan memnunken" vize alma konusunun muallakta olması bir çok kişiyi strese sokuyor elbette. Benim de randevum Ankaradaki büyükelçilikteydi. Danışmanım bana bir hafta önceden çıkabilecek soruları maille gönderdi. Sanki finallere hazırlanıyor gibi cevaplara çalıştım, ingilizce seviyeniz ne kadar iyi olursa da o gerginlik başka bi'şey gerçekten. Büyük gün geldi. Önce şirkete uğradım ve görüşmesi benle aynı saatte olan iki arkadaşla yollara düştük. İngilizceleri çok iyi değildi ve çok gerginlerdi. Bir sürü arama tarama, üstümüzü başımızı didik ettiler ve içeri girdik.Sıra beklerken arkamızdaki Amerikalı çiftle sohbet ettim, bu beni çok rahatlattı ve kadın bana hiç heyecanlanma , alacaksın diyip duruyordu, sanki bana amerikan bir melek olarak gönderilmiş :) Neyse içeri girip oturduğumuzda arkamızdaki insanların "ohaa bana en sevdiğin kitabı anlat dedi, yuh abi bi soruyu bile anlamadım, alamadım ya, budur bee budur bekle amerika" fısıltılarıyla bekliyorduk. Bir arkadaşım gitti ve kadının ilk soruda onu bıraktığını söylerek mutsuz şekilde döndü. Sıra bana geldiğinde ayaklarım buz gibiydi. Şu bir gerçek ki görevli çok zorladı, aksanını bilerek zorlaştırıyor gibiydi. Pasaportu alıp arkasındaki sepete atana kadar ecel terleri döktüm. Sonunda "approved" duyunca cennete ayak basmıştım :D ama döndüğümde diğer arkadaşımın da kabul edilmediğini öğrenince sevinemedim kendi halime. Danışmanımıza müjdeyi ve kötü haberleri verdik. Ailem hiç şaşırmadı :) çok eminlermiş demekki ah alamasaydım ne olurdu acaba :D sonuç gidiyoruuum ..


Youtube:  youtube.com/BirEylem
İnstagram: instagram.com/fit1eylem

(Aşağıdan Youtube Kanalımdaki ilk Work and Travel videomu izleyebilirsiniz :)

 TAVSİYELER
1. rahat olamayacaksınız elbette ama susmamaya çalışın. yanlış da olsa kendinizi ifade etmeniz artı puan
2. saçınız başınız sakalınız düzgün olsun, ne yazık ki işe alındığımız için disiplinli görünmemiz önemli
3. kesinlikle çalışmadan gitmeyin sorulara
4. mitlere inanmayın. yok şu kadın kimseye vize vermiyo, yok bu "hi!" diyince vize veriyor. emin olun hepsi %50-50
5. ve sonuncusu orada yapacağınız herşey hakkında fikriniz olduğuna ikna edin yeter :))