Çarşamba

Work and Travel Valizi Hazırlama - Detaylı :)

Eveeet geldik- özellikle kızlar için- Work and Travel hazırlığı kısmının en önemli bölümüne. Detaylı bir yazı olması şart, ee ne de olsa Amerikaya gidiyoruz, okyanus aşıyoruz, yanımıza neler almamız gerektiği önemli. Hem hayati açıdan hem de bütçemiz açısından elbette :) Orda çalışacak olsak da, her yerde "öğrenciyim abi yeeaaa" yapamayacak olsak da öğrenciyiz!! Gittiğimizde kazandığımızdan tasarruf etmemizi sağlayacak öneriler yılların klişelerini, bazılarını da kendi yorumlarımla sunuyorum :) Keyifli okumalar..
Pasaportu aldık, vizemizi aldık.
"Tebrikler" yazısını konsoloslukta elimize tutuşturdular. En zor kısmı atlattık gibi gelirken, işin en belgeler arasında boğuşacağımız kısmı gelmiş meğerse..



1. Valiz hazırlarken unutmamamız gereken en önemli şey, Türkiyede WAT için hazırladığımız, bize verilen tüm belgelerin fotokopilerini hemen her valizimize koymak, özellikle pasaportumuza iyi sahip çıkmak ve bir kaç fotokopisini sağa sola yedek almaktır.Eee milyon kilometre ötede, gider gitmez kimliğin yok bişeyin yok. Napacaksın. Mağdur turist gibi kalırsın , bi polis çevirse :) En önemli bir diğer belge de elbette J1 Vizesi.(Gerçi bu aşamaya gelen herkes bilir ancak ufak bi açıklama: Amerikada çalışma izniniz olduğunu ve tarihlerini gösterir)
Yani ne yapıyoruz, J1 vizemizi, pasaportumuzu ve İş sözleşmemizi iyi saklıyoruz.






2. Bunların fotokopilerini aldık. Sırada gündelik eşyalarımızı hazırlamak var. İlk yapmamız gereken bilet aldığımız havayolu şirketinin bize sunduğu bagaj hakkını öğrenmek. Hiç birimiz -üstelik de giderken- ekstra ücret ödemek istemeyiz bagaja sanırım :)


Benim havayolu şirketim 23 kg. bir büyük valiz ve 8 kg bir kabin bagajına izin veriyor. Giderken iyi de dönerken paşa paşa ekstra ücret ödeyecekmişim gibi bir his var içimde :D Yaşasın alışverişşşş !! Neyse neysee.. Unutmayalım bu kabin bagajı hayat kurtarır, çünkü uçuş sırasında sizle olacak, üstünüzde bi yerlerde. Bu nedenle buna olur da -ki inşallah olmaz ama- valiziniz kaybolursa diye,valiziniz size gönderilene dek sizi idare edebilecek (3-5 günlük) şeyleri koymalısınız. Ben bir kot, üst, gecelik ve işverenimin gelirken getirmemi talep ettiği -ki bu iş kıyafetim olacak- şortu bu valizde götürmeyi tercih ettim. Bunların yanında eğer götürecekseniz ufak bir pike, terlik vb. koyabilirsiniz. ayrıca tabiki iç çamaşırı ve çorap. Bunları da görselle sergilemeyim dedim :))

***ÖNEMLİ!! Bu valize gıda, makyaj malzemesi ve sıvı koymamayı tercih edin, Havaalanında çöpe gidebilir hepsi.




3.Büyük valize gelelim. Hepimiz Amerikanın alışveriş cenneti olduğunun farkındayız ve dolar kazanmanın hepimizi nasıl cezbedeceğinin. Bu nedenle valizimiz dönerken dolup taşabilir. Yapılacak en güzel şey dönerken gözden çıkarabileceğimiz (atabileceğimiz) şeyler götürmek. Kişisel alışkanlıklara göre değişiklik gösterebilir tabi ki ama kısaca kıyafet listesi şöyle olabilir.
1.Eşofman
2.Rahat 1-2 tshirt
3.Günlük 1-2 şort
4.Terlik
5. Rahat giyilebilecek bir ayakkabı (Gideceğiniz yerin hava koşulları çok önemli, en az bir hafta öncesinden takip edin:))
6.Kızlar için, 1 tane rahat elbise
Şu an bu liste kızlara kısa gelebilir ki bana da öyle gelmişti ama giden gören arkadaşların dönüşünde nasıl bir valizle geldiklerini gördüğümde 3-5 parça şey
                                          yeter dedim :D

4.Bir diğer şey kişisel bakım ve temizlik ürünleri. Şampuan , saç kremi, lif, duş jeli, diş fırçası/macunu gibi temel ihtiyaçlar ve yine kendi kişisel alışkanlıklarınıza göre yanınıza alacağınız şeyler. Amerikada hepsinin güzeli, hayalini kurduğunuz markası olabilir ama orda şampuana para vermek istemeyeceğimiz kesin. 5 dolar olsa bi öğün yemek ya da mesela bence 1 şişe pre-workout :)) Ancak çok fazla makyaj malzemesi götürmemek en mantıklı harekettir şüphesiz :)


 5. Gelelim gıdalara. Bunları büyük valize bir sıra kıyafet bir sıra gıda olacak şekilde yerleştirmeliyiz.
Giderken gıda götürmek orda hem tasarruf etmenizi, hem de kültür şokunu en azından beslenme anlamında kolay atlatmanızı sağlayabilir. Benim tercihim ve tecrübelilere sorduklarımdan sonra oluşturduğum liste
-Hazır çorba
-Çay
-Bisküvi
-Kuruyemiş
-Tarhana gibi yurdum lezzetleri :)
Bunların dışında yağ, türk kahvesi, çikolata gibi şeyler de götürülebilir. Ancak benim tercihim: yulaf ezmesi/kepeği, fıstık ezmesi, ceviz, badem oldu :) Spordan sonra birebir ve tok tutan besinler.
***Düzeltme: Makarnaya gerek yok, zira 1$ imiş orada :D


6.Elektronik sorunsalına gelirsek. Öncelik voltaj dönüştürücü almak. Bunu ya universal ya da US tipi almalısınız. Çünkü Amerikada priz girişleri ve voltaj farklı. İnternette çoğu sitede satılıyor.
-Bilgisayar götürüp götürmemek: Benim de ikilem yaşadığım bir durum ancak Amerikada kendimi pc başına kilitlenmiş bulmak istemediğimden vazgeçtim. Sadece tablette karar kıldım.
-Elbette kulaklık.
-Bir de taşınabilir hard disk. Tlefonumda ve fotoğraf makinamda hafıza doldukça, bulduğum ilk bilgisayarda ona taşımak için :) Bence kendi bilgisayarını taşımaktan daha kullanışlı bir durum olacaktır.
....
Son olarak da benim illa bunları götüreceğim diye tutturduklarım :)
Tabiki Adidas'larım, tabi ki Skechers'ım,, tabi ki Champions sweatim, tabiki spor ve bisiklet eldivenlerim. Elastik bantlarım ve şişmeyi bekleyen medicine ball :) Gece yürüyüşleri için el feneri.
Eh spor yapmadan 4 ay geçirecek değilizz heraldee :)
bekle Lake Michigan :)




************
Umarım yeterince bilgilendirici bir yazı olmuştur :) Bunlar onlarca dinlenmiş tecrübenin ve sayısız kez internette araştırılmış yorumların ürünüdür. Gidip gördüğümde neler gereksizmiş, neleri keşke yanıma alsaydım dedim yeni bir blogta yazarım elbette :) ama şu anki konuyu kısaca özetlersek:

VALİZİ KIYAFETLE DOLDURMAYINN :)

okuduğunuz için teşekkürler :* :)


Youtube:  youtube.com/BirEylem
İnstagram: instagram.com/fit1eylem

Aşağıdan Youtube Kanalımdaki ilk Work and Travel videomu izleyebilirsiniz :)