Pazartesi

"İnce Belli Bardak" Dosyası Açılıyor - Bel İnceltmede En Önemli Nokta Ne?

Türk kültürünün vazgeçilmez ögesi: ince belli bardak.


Çayları alalım da bu blogu öyle okuyalım, tematik olacak biraz. ☺ 



Atalarımız buradan da yola çıkarak zerafet temsili görmüş olacaklar ki, ince bel estetik algımıza oturmuş, çoğunluktan fazla bir çoğunluk için geçerli "güzellik" parametresi olmuştur. O yüzden bu blogda kendimi de biraz bu konuda tecrübeli görerek (buraya bir fotoğraf gelecek, şu aşağı bir yere ) ben neler yaşadım, nasıl beslendim de nasıl oldum, bunlardan bahsedeceğim. Bu hafta boyunca da "İnce Bel, Düz Karın" dosyasını açabildiğimce açacağım. 



1. EYVAH "DANA" GİBİYİM!

İlk fotoğraf çok da eski bir tarih değil zaten, Eylül 2015. Yani yaklaşık bir buçuk sene öncesi. Amerika'dan yani hunharca fast foodla beslendikten ve berbat bir uyku düzeninden geri dönüş. Hani bir önceki blogta bahsettiğim özgüvenimin yerlerde olduğu o çöküş dönemi. (O blog da şurada.) Yaklaşık dört ay doğru dürüst hiç spor yapmayınca göbek çıkmasa da bel yanlara alabildiğine genişliyor haliyle. Vehametimi daha fazla açıklayamayacağım, yükselme dönemine gireyim ya, valla içim daraldı


2. KİLO VERDİM, İNCELDİM DE DÜMDÜZ OLDUM AMA?

Sadece spora yeniden başlamakla 64-65 olarak dönüp 60 kiloya kısa sürede düşmek tabi güzel oluyor. Ama yine bi olmamışlık var gibi ??? Fitnesscıyım diyorum ama pek de benzemiyorum hani. O kadar düşük karbonhidrat diyet bilgileri falan sanki bende yokmuş gibi. Beslenmeme hiç dikkat etmiyorum, bir oburluk bir pis boğazlık. Hay Yarabbim!


3. ONCA KISA TSHİRT VE DÜŞÜK BEL ŞORT BOŞA ALINMADI!

Sonra ben bir silkelenip kendine gelme anıyla, bu bel inceltme işinin tamamen mideme neler gönderdiğimle alakalı olduğunu anlıyorum (sonunda!) ve başlıyorum buna yönelik beslenmeye. Yani aldığım karbonhidrat miktarına dikkat etmeye, şekeri azaltmaya ve fastfoodu kesmeye. Sonuç o kadar bariz ki, belim hem inceliyor hem şekli düzelmeye başlıyor. Bir yandan da haftada iki kere buna yönelik, tamamen buna yönelik(!) egzersizler yapıyorum. Derken sonuç sonunda tatmin ediyor. Oh be oh ya!

BİZ BİR ÖZET ALALIM.

  1. Diyet yok, Spor yok
  2. Diyet yok, Spor var.
  3. Diyet var, Spor var.

SONUÇ: İNCE BEL VE DÜZ KARIN İÇİN, DOĞRU VE TEMİZ BESLENME!

Son fotoğrafla ilgili eklemem gereken şey şu, 
beliniz gerçekten kalınsa ve göbeğiniz de varsa aşırı bir yağlanma söz konusu demektir. Bu durumda öncelikle kardiyo egzersizleri (koşu, yürüyüş) yaparak kalori yakımınızı da arttırmalısınız. 

Yeterince inceldiniz ama belinizde hala simit oluşmaya devam ediyorsa ya da sıkı değilse o zaman daha fazla kardiyo sarkmalara yol açar. Yani siz uzun süreli egzersizleri bırakıp 15-20 dk.lık bölgesel ama karın bölgenizi gerçekten zorlayan egzersizlere yönelmelisiniz. 

Bir sonraki blogda düz karın için ideal beslenme şeklinden bahsedeceğim, sonra da bel ve karın bölgesini çalıştırmada önemli noktalarla ilgili bir yazı gelecek. Takipte kalııın! 

Bu hafta boyunca da instagram profilimde kendi bel ve karın çalışma rutinimi paylaşacağım.
Okuduğunuz için teşekkürler, dilerim faydalı ve motive edici olmuştur ! ♥ ♥ ♥ ♥