Pazartesi

EVDE SPOR YAPICAM DA MOTİVE OLAMIYORUM (!)

Selam herkeseee!
Malum havalar soğudu, yaz geçti gitti. Amaaan yaza çok diyip sporu ve diyeti bırakanlar çoğunlukta. AMA YANLIŞ BE CANLARIM ! Çünkü 2018 yazının plaj fiziği 2017 kışında yapılır. Hem sağlıklı bir zayıflama süreci geçirmek, hem de verilen kiloları, toparlanan sarkmaları daha uzun süre muhafaza edebilmek için uzun süreye yayılmış istikrarlı, sessiz ve derinden bir çalışma şart.

EH HADİ MADEM ŞİMDİDEN BAŞLAYALIM !

AMA ..
ŞU AN SPOR SALONUNA PARA ÖDEYECEK DURUMUM YOK.
ŞU AN KENDİMİ SLAONA GİDECEK KADAR MOTİVE HİSSETMİYORUM.
HER GÜN SICAK EVİMDEN ÇIKIP TAA ORAYA GİDEMEM BEN.

gibi şeyler diyorsan çözümü evde birşeyler yapmakta bulabilirsin ya da bulmuş olmalısın.

AMA ..

YATAKTAN ÇIKIP HAZIRLANMA VE MODA GİRME KISMI ÇOK ZOR.
ERTELİYORUM EN SONUNDA Bİ BAKIYORUM YATMA SAATİM GELMİŞ.
BAŞLIYORUM DEVAMINI GETİREMİYORUM.
BAŞIMDA BİR HOCA OLMADAN NASIL YAPACAĞIMI BİLEMİYORUM.
HANGİ EKİPMANLARA İHTİYACIM VAR BİLEMİYORUM.

gibi bahanelerin varsa bu yazı tam sana göre

YATAKTAN ÇIKIP HAZIRLANMA VE MODA GİRME KISMI ÇOK mu ZOR?


Belki güleceksin ama spor kıyafetlerinle uyumayı denesene. Sabah üzerinde spor taytın ve sweatshirtünle uyanıp 2 bardak suyunu iç ve hafif tempo birşeyler yap. Ağır bir egzersiz uygulayacaksan da sağlam beslenmen gerekeceğinden sabah yemen gerekenleri akşamdan hazırla. Böylelikle sabah erşeye erinmeden kolayca erişebilirsin. Bu başlama zorluğu durumunu kolaylaştıracaktır.

ERTELİYORUM EN SONUNDA Bİ BAKIYORUM YATMA SAATİM GELMİŞ.


Her gün spor için belli bir saatin olsun. Her gün aynı saat. Her gün boş olacağına %95 oranında emin olduğun belli bir saat. O saate(!) saatler kala da spor yaptığın yere egzersiz matını veya kullandığın diğer ekipmanlarını yerleştir. Bu hazırlık beynini spor aktivitesi yapacağına hazırlayacaktır.

BAŞLIYORUM DEVAMINI GETİREMİYORUM

Kendine hedef bir tarih belirle ve bunu görünür bir yere as. Buzdolabının üstü gibi. Egzersiz yapmadan veya diyetini ihmal ederek geçirdiğin her gün için bu güne +1 eklemen gerekecek. Yapman gerekenleri ertelerken sonucu ertelediğini bil.

BAŞIMDA BİR HOCA OLMADAN NASIL YAPACAĞIMI BİLEMİYORUM.

Aslında bu biraz daha önemli bir konu. Mesela pilates egzersizlerinin çoğu yanlış formda uzun süre yapıldığında kalıcı hasarlara yol açabiliyor. Bu nedenle en azından belli bir süre bir uzmanla bu sporun temelini çalışmak şart. Ancak kardiyo temelli egzersizler, zumba, evde adım atma egzersizleri herkes için video yoluyla eğitim sunuyor. Bunlardan benim bir kaç önerimi ve kendin için en iyi programı seçmeni sağlayacak rehber videoları da youtube.com/1eylem kanalımda bulabilirsin.

HANGİ EKİPMANLARA İHTİYACIM VAR BİLEMİYORUM.

Aslında google bu konuda tam bir hazine ama Cumartesi blogunda ben de uygun fiyatlı örneklerle evde kullanılabilecek pek çok fitness ekipmanını derlediğim bir yazı eklemiş olacağım. Bu adım için takipte kal.


SONUÇ

Anlayacağınız motivasyon ufak ipuçlarında gizli olabiliyor çoğu zaman. Öncelikle yapamadığın için kendinizi suçlamayın. Unutma ki spor yapmak için motive olamıyor olmak bedeninin üşengeçliği değil, sen tembel değilsin. Beynin konfor alanından çıkmak istemiyor. Onu zorla, sonuç sana gelecektir.